Algecos HR-arbeid vinner kommunikasjonspris!

Algeco Nordic leverer modulbygg, brakker, containere, reefere og forskalingssystemer til de fleste sektorer og industrier over hele Nord-Europa, er stolt over å kunngjøre at deres nyskapende employer branding-prosjekt «We are the Spacemakers» er blitt anerkjent med en pris i design- og reklamekonkurransen Sterk Reklame.
– Denne anerkjennelsen er et bevis på vårt engasjement for å skape en enhetlig og inspirerende bedriftskultur som virkelig reflekterer tidsånden – en kultur som verdsetter både den enkeltes og vårt selskaps felles bidrag til en bærekraftig utvikling i industrien, sier en fornøyd Terje Vatne Næss, HR Director Nordics hos Algeco.


Algeco er en av verdens største aktører innen midlertidige bygg og modulære løsninger:
– Men Algeco Nordic består også av det som tidligere var forskjellige selskap med forskjellig ekspertise i forskjellige land. Så vi så et behov for å få de ansatte til å enes om hva de faktisk driver med, og hva de har til felles. Det handler om å skape en følelse av tilhørighet og stolthet, uavhengig av geografisk og kulturell bakgrunn, forteller Terje Vatne Næss videre.

– Med Algecos payoff «Creating smart spaces for people to live, work and learn“ som bakteppe handlet oppgaven om å definere hva vi egentlig gjør. For hvis jobben din er å create smart spaces, hva er du da? Man kan jo selvfølgelig være maskinfører, ingeniør eller prosjektleder, men det som er felles på tvers, er at man er en spacemaker. Dette er ikke bare en tittel, men et sense of purpose – en dypere forståelse av hvorfor hver enkelt ansatt hos Algeco gjør det de gjør.

"The Spacemakers Manual" er en sentral del av dette employer branding-prosjektet, og er en omfattende guide som ikke bare introduserer de ansatte til Algecos historie, forretningsstrategi, bærekraftsmål og verdier, men også fungerer som en daglig påminnelse om den viktige rollen de spiller både i og for selskapet og for selskapets kunder og samarbeidspartnere.

– Gjennom 'Spacemakers'-konseptet har vi ikke bare gitt våre ansatte en tittel, men et sense of purpose. Det handler om å forstå og verdsette betydningen av holdningene vi viser og arbeidet vi gjør hver dag. Vår tilnærming til HR og employer branding har ikke bare forbedret vår interne kultur, men også bidratt til å fremme bærekraftig utvikling innen vår sektor.


«Spacemakers"-konseptet, utviklet i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Fasett, er en helt ny tilnærming til employer branding for det nordiske industriselskapet.
– Vi ønsket å skape noe som virkelig resonerte med Algecos ansatte, noe som gikk utover det vanlige, sier kundeansvarlig Pål Hjort Berge fra Fasett.
Med denne prisen fortsetter Algeco å sette standard for hvordan moderne industriselskaper kan engasjere og motivere ansatte, og samtidig bygge en sterk og enhetlig og bærekraftig bedriftskultur. We are the Spacemakers!

For mer informasjon, kontakt:
Terje Vatne Næss, HR Director Nordics, terje.nass@algeco.com, (+47) 916 64 409

Kristian Grimsbo, Marketing & ESG Director Nordics, kristian.grimsbo@algeco.com, (+46) 702 39 04 72